Aanbod

Verkoopstyling

Verkoopstyling of vastgoedstyling stelt zich ten doel te koop staande huizen zodanig te restylen dat deze zo snel mogelijk kunnen worden verkocht tegen de best mogelijke prijs. Verkoopstyling is als marketingconcept voor de vastgoedmarkt in 1972 door Barb Schwarz in Noord-Amerika geïntroduceerd.

Een verkoopstylist is iemand die beroepsmatig te koop staande woningen verkoopklaar maakt. Particuliere huizenverkopers zijn vaak emotioneel betrokken bij de inrichting van hun huis. Het merendeel van de potentiële kopers weet niet goed door de inrichting van de huidige bewoners van een koopwoning ‘heen’ te kijken en kan daardoor van aankoop afzien.

Om het woningaanbod te bekijken zoekt men in eerste instantie op het internet. De presentatie op het internet is daarom van belang voor de eerste indruk. Verkoopstylisten hebben als taak te koop staande woningen te restylen door ze met eenvoudige ingrepen voor een zo breed mogelijk publiek aantrekkelijk te maken.

Professional organizing

Een (professional) organizer is iemand die mensen begeleidt bij het op orde brengen van bijvoorbeeld de woning, de administratie of het kantoor.

Dit beroep werd begin jaren ’90 door Anne-Lies van Overbeek vanuit de Verenigde Staten in Nederland geïntroduceerd. Als eerste in de wereld heeft zij een opleiding gecreëerd voor deze beroepsgroep. Deze is ondergebracht is bij The Get Organized Institute. In Nederland zijn inmiddels enkele honderden professional organizers actief. Ruim honderd van hen hebben zich verenigd in de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers, de NBPO (voorheen EPO) of in informele, regionale netwerken.

Een professional organizer is in te huren in situaties waarin men last heeft van de heersende chaos, wanorde of bij een gebrek aan tijd. Organizers werken zowel bij particulieren als bij bedrijven. Zo geven zij begeleiding bij het ordenen van de woon- of werkomgeving, de administratie en het huishouden, maar ook begeleiden zij verhuizingen of ondersteunen zij mensen met een lichamelijke beperking of bijvoorbeeld chronische vermoeidheid, ADHD of dementie.

Het werk van professional organizers is dankzij de aandacht in tv-programma’s en overige media langzamerhand ook bij het grote publiek bekend geworden.

Diensten en richtlijnen van de tarieven en tijd Effect thuis

Door het leveren van maatwerk variëren de diensten en de totaalprijs per klant. Tijdens een bezoek bespreken wij uw behoefte en situatie en maken we een start. Hierna beslist u over aanvullende diensten. Hieronder de mogelijke diensten met bijbehorende tarieven, alsmede een inschatting van de tijd.

Het tarief is incl. reiskosten binnen 10 km enkele reis, voorbereiding, communicatie (afspraak maken, uitleg over dienst, facturering, e.d.). BTW vrijgesteld. En excl. extra vervoer, evt. aan te schaffen/ huren/lenen goederen en andere aanvullende kosten. U wordt tijdig ingelicht over deze kosten.

ALGEMEEN geldend voor verkoopstyling en professional organizingTARIEF startprijsTIJD inschatting
Offerte Op verzoek: bevat dienst(en), inschatting uren en kosten, middelen en goederen. Een gratis indicatie van de kosten geldt voor diensten die maximaal een dag duren: die de 2e en 3e kolom.Vanaf 60 euroVanaf 1 uur
Workshop: locatie via aanvrager, groep 3-9 personen Op aanvraag: informatie en oefenen algemeen of op themaVanaf 120 euroVanaf 1 ½ - 4 uur
Lezing: locatie via aanvrager, groep 3-20 personen Op aanvraag: informatie algemeen of op thema.Vanaf 90 euro1-2 uur

Het verschil tussen verkoopstylist en professional organizer en andere professionals

Mijn diensten staan in verband met andere professionals, zoals makelaars en stylisten.

  • Stylist: draagt bij aan een inrichting van de woning die bij de bewoners past.
  • Verkoopstylist: draagt bij aan het beter verkoopbaar maken van de woning door deze neutraler en toegankelijker te maken voor potentiële kopers.
  • Makelaar: draagt zorg voor de presentatie van de te verkopen woning in de media, begeleidt verkopers en kopers en draagt bij aan de verkoop van de woning als het gaat om de prijs en de wet- en regelgeving.
  • Verkoopstylist: draagt zorg voor een goede presentatie van de te verkopen woning zelf, begeleid de verkoper bij eventuele aanpassingen en draagt hiermee bij aan een snellere en betere verkoop(prijs).

Hiernaast dragen andere professionals bij aan een goed onderhouden en schone woning, zoals de thuiszorg, interieurverzorgers, klusbedrijven. Ook kan een fotograaf bijdragen aan een goede presentatie van de woning.

Op de diensten van Effect thuis zijn algemene voorwaarden van toepassing. Klik hier om deze in te zien.